6 min čtení Recruitment

Weby ve službách personalistů

Dobrých zaměstnanců je jako šafránu a hledat je znamená vydat se za třetího úplňku s košíčkem utkaným z křídel motýlů na louku plnou spamových bodláků a mazaných trollů. Jednoduše řečeno, nábor nových kolegů musí být promyšlený a dobře zacílený tak, aby potenciální uchazeče našel, zaujal a zároveň rovnou měli o nabízené pozici představu.

Online pracovní inzeráty jsou v současnosti pro HR recruitment nejčastějším kanálem pro získávání nových zaměstnanců. Ovšem nejen pracovní portály jsou cestou jak najít ty pravé kolegy. Součástí komunikační HR strategie může být například webová microsite. Poskytuje totiž dodatečný oddělený prostor pro prezentaci firmy z pohledu budoucího zaměstnance. Přivádět na ni lze zájemce z bannerové reklamy, ale i z billboardů nebo inzerce v tisku. A naši developeři zvládnou i magic propojení přihlašovacích formulářů s CRM či HR systémy. Ty umožňují jednoduchou administraci otevřených pozic, pohodlné třídění přihlášených uchazečů od vzdělání až po znamení zvěrokruhu.

Pověsit inzerát nestačí


Budovat pověst značky postupně a zdánlivě bez konkrétních cílů, se dlouhodobě vyplácí a to nejen v prodeji služeb a výrobků, ale také právě při náboru. Výběrové řízení totiž začíná mnohem dříve, dříve než vůbec nové kapacity začne firma obsazovat.



Mít pověst lovebrandu výběrovému řízení velmi pomáhá. A i my se snažíme značku před návrhem kampaně poznat, abychom věděli, koho budeme hledat a proč.



Jak se na zaměstnance volá, takový zaměstnanec se ozývá. Proto pokud si firma zakládá na rodinné atmosféře, i tón komunikace by tomu měl odpovídat, stejně jako design webu. Jdou většinou ruku v ruce s HR strategií a kampaní. Vyznění musí odpovídat další inzerci nebo billboardům, které na uchazeče rovněž cílí. A více než kdy jindy se projeví potřeba znalosti domácího hřiště. Budování dobré reputace v místě firmy a v jejích spádových oblastech se dlouhodobě vyplácí. A když se spojí lokální prezentace OOH (Out-of-home reklama) například s rádiovými spoty, kino reklamou či příspěvky na sociálních sítích je příprava na kvalitní nábor téměř kompletní. 


Jaká je pravá tvář firmy?


Pro autentickou prezentaci firmy, jako spolehlivého zaměstnavatele je výhodné ukázat zaměstnance stávající. Díky fotkám, na kterých jsou kolegové a ne všeobecné fotky z fotobanky, získá uchazeč nebo uchazečka dojem z nové firmy a vidí za ní skutečné obličeje a příběhy. Zaměstnance fotíme u nás v ateliéru a také přímo ve firmách. Taková reálná fotka z opravdové výroby má totiž mnohem lepší účinek než stokrát omílané čisté a příjemné pracovní prostředí. 


Podívejme se na výběr kampaní, které jsme pro naše klienty vytvořili:




Hajdik


www.nelakujemete.cz


Pro špičku v oboru mokrého lakování jsme připravili HR kampaň a web, který plně reflektuje zaměření firmy. Obor průmyslového lakování nabídl celou paletu metafor, na kterých jsme postavili tón komunikace. Vizuálně jsme pracovali s primárními barvami, které opticky vystupují, a které jsme navíc použili na zajímavých a účinných vizuálních plochách – například na zastávkách autobusů. 


Ray Service


www.rayprace.cz


Microsite, u níž jsme si dali za úkol propojit rodinné kořeny (svazky) firmy a zároveň představit technologii, která je podstatou firemního byznysu. Firma se zaměřuje na kabelové svazky, jež nalezneme například v letadlech či tancích. A nápad byl na světě: propojení dětí zaměstnanců s tištěnými 3D modely letadel a formulí. Děti se staly nosičem hlavní message kampaně – důraz na pracovní benefity, díky kterým mají kolegové čas na pohodový rodinný život, jednoduše hotový Ráj práce. 

Marlenka


www.pracenamvoni.cz

 

A z ráje práce do medového ráje. K lahodnému medovníku Marlenka. Práci, která voní, propagujeme na přidruženém webu, jehož vzhled dýchá vůní medu a bzučí pilnou prací včelek. Skrze novou microsite toto medové království hledá nejčastěji pracovníky cukrářské výroby ve Frýdku-Místku. Tato velmi moderní výroba dodává medovníky do více než 44 zemí světa. Firma je oblíbená nejen uchazeči, ale i našimi kolegy z KHS, na spuštění microsite jeli osobně do výroby i kluci developeři. On se totiž medovník jíst online moc nedá. 


ROBE lighting


Český výrobce vysoce kvalitní osvětlovací techniky pro koncerty, divadelní představení a televizní show. Produkty firmy ROBE už si posvítily na takové hvězdy jako jsou Adele, Metallica, Robbie Williams, AC/DC nebo Guns N' Roses. Hlavním sloganem je: Světlá budoucnost. Světlá budoucnost často totiž začíná stabilním zaměstnáním, zajímavou prací s fajn kolegy. S tím pracujeme nejen na microsite, ale i v inzerátech v tisku, které jsou navíc přizpůsobeny lokálně. Je vám to povědomé? Ano i tady je potřeba znát svůj HR hood a vědět, jak si na něj posvítit. Firma si také zakládá na ekologickém přístupu, proto je web v tmavém rozhraní, které je energeticky úspornější, protože zase není potřeba svítit úplně všude. 

Blog

Staňte se naším klientem

Ozvěte se nám
Martina Pavloušková
Business Development