Kvalitní architektura si zaslouží být vidět. Pro Anolis, českého výrobce architektonického osvětlení, to není jen fráze, ale poslání. Společně jsme proto vytvořili vizuální identitu, která zaujala nejen odbornou veřejnost, ale i porotu soutěže Red Dot Design Award.
Při tomto projektu vznikl náš vlastní systém kontroly porovnání PDF souborů v různých jazycích, protože najít při překladu jeden řádek v 500 stránkovém dokumentu je fakt haluz.
Ikonické Gardens by the Bay v Singapuru, posluchárna v Louvru nebo Baťův mrakodrap ve Zlíně. Už na začátku naší spolupráce byl Anolis etablovaná značka mezi architekty a osvětlovači. Jenomže s příchodem nové produktové řady jsme se chtěli přiblížit nové cílové skupině: designérům a decision-makerům.
Tištěná produktová dokumentace, manuály nebo propagační letáky. To jsou věci, které v Anolisu nenajdete, dlouhodobě se totiž snaží tisknout jen to nejnutnější. Jedinou výjimkou je katalog, na který byly proto už od začátku kladeny velké nároky.
Chtěli jsme, aby designéři a architekti zažívali při listování stejný pocit, jako když pro svůj projekt vybírají prémiový nábytek nebo elektroniku. Zároveň jsme ale nezapomněli na techniky, kteří vyžadují přesná data a tabulky. Výsledek spojuje prvky prodejního i technického katalogu, aniž bychom obětovali přehlednost a minimalismus.
Tisk je polovina úspěchu. Na výběru správného papíru jsme si dali záležet, ovšem na obálce… na té jsme ztratili mládí. Náš návrh natisknout logo na obálku holografickou fólií totiž zkomplikoval fakt, že v takovém rozměru zvládla úkol jen jediná tiskárna v Česku. Ale vyplatilo se!
Červenou tečku najdete nejen v logu, ale i mezi trofejemi. V roce 2022 získal katalog Anolis prestižní ocenění Red Dot. O rok později se dostal do záře reflektorů v soutěži Zlatý středník, kde vyhrál 2. místo v kategorii „Brožura, ročenka, katalog“.