Anolis

Značka, zaměřená zejména na architektonické a umělecké osvětlení, nese svůj název po tropické ještěrce, která dokáže měnit barvu kůže. Mezi výrazné projekty z dílny Anolis patří Gardens by the Bay v dalekém Singapuru či Somerset House v Londýně. Za námi Anolis přišel také s potřebou změny. Hlavním cílem bylo sjednotit profesionální směřování, špičkové technologie firmy s její vizuální prezentací.

Ocenění

Co bylo zadáním?

V tomto případě jsme před sebou měli velmi hmatatelný cíl, což se v marketingu už skoro nestává. Našim společným výstupem pro Anolis se měl stát tištěný katalog architektonické osvětlovací techniky. Bylo však jasné, že bude potřeba aktualizovat i celou vizuální identitu značky. Špičkové technologie, které dotváří architektonické projekty po celém světě, si totiž zasloužily odpovídající prezentaci. A až poté jsme mohli navrhnout novou tiskovinu, zcela jiný formát a ukázku technologie, která v sobě bude spojovat požadavky architektů a designérů, ovšem zachová také prostor pro veškeré technické informace.

Nespustit chameleona z očí

Proměňovat, zejména i barevně architektonické formy – to je schopnost světel Anolis. Není proto překvapení, že jsme mohli v původním logu nalézt chameleona, pověstného pro variaci a přizpůsobivost barev. Při vytváření nového loga jsme jej z grafického terária úplně nepropustili. Z pravého rohu na nás pomrkává jeho stylizovaná hlava. Doplněná o velmi čisté liniové bezpatkové písmo. S definovanou vizuální identitou jsme mohli začít s návrhem katalogu.

Čistě, přesně, nadčasově...

Katalog architektonického osvětlení v sobě musel nést všechny prvky předchozích tiskovin – technické údaje, které využívají architekti a stavebníci při návrzích, ovšem musel zaujmout a reprezentovat špičky nejen ve svém oboru, ale etablovat Anolis i mezi designéry a opinion makery. Zařadit jej vizuálně mezi další komplexní architektonická řešení – podobně jako například luxusní nábytek nebo třeba zasklení. 


Zásadně jsme proměnili strukturu pořadí ukázek produktů. Jednoduchým odkazovacím systémem jsme přesunuli jednotlivé technické údaje na konec katalogu. Vytvořili jsme tak prostor pro čistou prezentaci výrobků a jednoduchá sdělení, se kterými mohou obchodníci pracovat na veletrzích, kde se katalogy využívají nejčastěji. Graficky jsme vytvořili tiskovinu, která odpovídá švýcarskému stylu – je minimalistická, přehledná a nadčasová. Zároveň splňuje všechny atributy prodejního katalogu a blýskli jsme se i malými detaily. Například vizuálním měřítkem u každého typu světla, kde srovnáváme velikost katalogu s velikostí jednotlivých světel. Zákazník si tak může jednoduše udělat představu o rozměrech výrobku. 



Více než polovina úspěchu dobré tiskoviny je právě samotný tisk. Výběr správného papíru se odrazí na barevnosti, jeho kvalita je důležitá, protože katalogy projdou během veletrhů rukama spousty lidí a ze stejného důvodu musíte dobře vybrat vazbu katalogu. A navíc ještě přijde oblíbený moment kreativců – chvíle odlišení. Ta byla u katalogu Anolis u obálky. Logo jsme navrhli na obálku natisknout holografickou fólií. A je to přesně jeden z „hold my beer“ nápadů, kdy vlastně úplně nedomyslíte, jak perfektní nápad jste měli. Technologii tisku použití holografické folie totiž v Česku umí v takovém rozměru jen jedna tiskárna. Ovšem jak se říká oblíbenou otřepanou frází, risk je zisk. A v roce 2022 se práce na katalogu i experiment se stříbrnou fólií vyplatil natolik, že byl katalog oceněn jako Red Dot Winner 2022. 

Společná cesta světla

V případě Anolis jsme měli jasně osvícenou cestu spolupráce a zadání mělo přesný cíl – nový katalog. V každém ohledu pro nás bylo zajímavé hledat, jak značku odlišit, nebo naopak oborově zařadit tak, aby vizuální prezentace odpovídala tomu, jak dobří ve svém oboru jsou. A nic neprověří novou vizuální identitu tak dobře a tak rychle jako prodejní tiskovina

Další case studies



Staňte se naším
klientem