Ray Service

Jak dodat důraz na pracovní benefity, díky kterým mají kolegové čas na pohodový rodinný život? Dají se propojit rodinné kořeny (svazky) firmy a zároveň představit technologie, která je podstatou firemního byznysu? Firma Ray Service se zaměřuje na kabelové svazky, jež nalezneme například v letadlech či tancích a my jsme společně pracovali na dlouhodobém náboru zaměstnanců.

Co bylo zadáním?

Technologická firma se na nás obrátila se zdánlivě jednoduchým zadáním: potřebujeme najít nové zaměstnance. Potřebujeme je najít v kraji, kde je relativně nízká nezaměstnanost, zaměstnance, kteří u nás vydrží dlouho. V Ray Service navíc často naráželi na to, že technologické zaměření firmy mohlo budit zdání, že firma přijímá pouze technicky vzdělané lidi. Což není tak úplně pravda. Firma hledala zaměstnance, kteří jsou všeobecně záruční a šikovní, například na ruční práce – od háčkování po lepení modelů letadel, bez ohledu na jejich vzdělání. Také si přáli lépe vysvětlovat a přibližovat i samotné oblasti, ve kterých působí.

Připravit na značky – společné hledání řešení

Abychom nejlépe a nejrychleji zmapovali potřeby firmy v oblasti marketingu, vyhlašujeme ve firmách často takzvaný KHS designsprint. Nejsou na něj potřeba ani tretry, ani by v něm nejspíš neexceloval Usain Bolt. Metodu původně vymysleli v Google a sloužila k vytváření online pracovních nástrojů a celý sprint trval týden. My jej aplikujeme zkrácený – jednodenní. V Ray Service jsme tedy strávili jeden den, během kterého jsme, společně s pracovníky z firmy, vytipovali oblasti, které jsou v HR komunikaci nejdůležitější a jaká jsou případná úskalí. Dále pak, jaké zaměstnance hledáme a proč a co jim nabízíme. Definují se také modeloví uchazeči o práci, kteří ulehčují následující kreativní proces a jeho ověřování. Jak se totiž Pepovi (45) nebude líbit náš billboard, nemá cenu ho tisknout. Kontrolní věta, která nás celým dnem provázela, zněla:


„Vytvoříme HR web a komunikaci, která bude srozumitelná, atraktivní pro všechny pozice a zároveň ukážeme kdo jsme, co děláme a co můžeme nabídnout.“

Sprint jsme doběhli a co dál?

Během design sprintu často padlo, že Ray Service je rodinná firma. Tyto hodnoty se promítají do mnoha oblastí, které fima dělá. Kabelové svazky a celkově technologie, které firma vyrábí, ale mohou pro uchazeče vypadat doslova hodně zamotaně. Jak je jednoduše vysvětlit, třeba dítěti? No jasně dítěti! Nebo rovnou s dětmi? Děti se tak staly nositeli hlavní message kampaně – důraz na pracovní benefity, díky kterým mají kolegové čas na pohodový rodinný život, jednoduše hotový Ráj práce (Nebo RayPrace.cz?). Díky nim jsme mohli začít komunikovat hodnoty firmy – důraz na rodinu, osobní život mimo práci, ale také na možnost rozvoje v rámci Ray Service. Tone of voice byl na světě…

Billboardy a CLV plochy

I když možná politické kampaně svědčí spíše o opaku, pro zaujetí místních potenciálních zaměstnanců jsou billboardy a plochy na zastávkách stále ještě ideální místa pro komunikaci volných míst. Na ty jsme umístili reálné zaměstnance a jejich děti. S 3D modely letadel, formulí a tanků ve výrazné oranžové barvě. Prezentovali jsme tak nejen různé oblasti, pro které firma kabelové svazky dodává, ale také určitou formu hravosti a šikovnosti, která je pro zaměstnání potřeba a rodinnou atmosféru, která ve firmě panuje. Komunikací přímo z pohledu kolegy, případně dítěte, jsme se snažili vybočit z nudného korporátního jazyka a nekonečného výčtu firemních benefitů. 

Radio reklama – děti hvězdy éteru

Stejně jako u billboardů, platí pro HR kampaně návratnost inzerce v místních rádiích. Proto jsme děti využili i pro radiospoty, se kterými které jsme natočili reklamu přímo v našem studiu ve Zlíně. Protože rodinná firma je přece i o nich. A patřilo jim i stříbrné plátno – spoty jsme umístili společně s motion grafikou do Kina Hvězda v Uherském Hradišti.

Microsite

Zaujmout je jedna věc, ale získat kontakt a opravdu se s potenciálním zaměstnancem setkat, tam teprve naše práce doopravdy úspěšně končí, kontaktem s HR oddělením. Většina z nás je zvyklá komunikovat online, opadne prvotní ostych z telefonování. Komunikace skrze online formuláře je navíc pohodlná i pro HR zaměstnance, díky propojení s firemním CRM systémem, který vyplněné přihlášky třídí i s dokumenty. Což jsme připravili i pro Ray Service. Komunikace na webu Ray Práce je už serióznější a uchazeči se zde dozví více podrobností o firmě, pozicích, mohou se přihlásit k newsletteru a podobně. Stránka je do velké míry editovatelná přímo HR oddělením.  

Newsletter

Díky tomu, že se nám společně s týmem z Ray Service podařilo definovat cílové persony, víme také, na koho mluvíme, komu píšeme, proto můžeme také vytvářet newsletter na míru. Navrhli jsme jeho šablonu, kterou spravujeme a spolupracujeme na něm přímo s marketingovým a HR oddělením firmy a posíláme ho jednou měsíčně. Obsahuje nově otevřené pozice a firemní novinky. 

SOME

A abychom pokryli všechny cesty, jak s potenciálními i stávajícími zaměstnanci komunikovat, staráme se o HR obsah i na sociálních sítích. Takže i facebookovými a instagramovými kanály prolétávají naše oranžová letadla a jezdí formule, které upozorňují na volná  místa ve firmě. 

Závěr

Vždycky je skvělé, když jsou klienti ochotni se zapojit do tvorby strategie a když slyší design sprint, nevezmou nohy na ramena, ale naopak do toho jdou s námi. Může tak vzniknout HR kampaň na míru a dlouhodobé řešení, které je funkční a přivádí dlouhodobé zaměstnance a zaměstnankyně do firmy. Děkujeme, že jsme mohli takový pevný svazek s Ray Service vytvořit. 

Další case studies



Staňte se naším
klientem